زرشک تازه می تواند بر صورت شما دانه های قرمز رنگ ایجاد نماید

زرشک قرن هاست که برای درمان اسهال استفاده می شود. این احتمالاً به دلیل غلظت بالای بربرین در آنها است که با مهار گیرنده‌های خاص به کند کردن عبور مدفوع از روده شما کمک می‌کند و در نتیجه از اسهال جلوگیری می‌کند.

در واقع، یکی از قدیمی ترین مطالعات انسانی بر روی زرشک تازه نشان داد که اسهال ناشی از عفونت های باکتریایی خاص، از جمله E. coli را درمان می کند.

علاوه بر این، یک مطالعه روی 196 بزرگسال مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر غالب اسهال (IBS-D) نشان داد که مصرف 800 میلی گرم بربرین هیدروکلراید در روز به طور قابل توجهی در مقایسه با دارونما، دفعات اسهال و نیاز فوری به اجابت مزاج را کاهش می دهد.

در حالی که این نتایج جالب هستند، تحقیقات انسانی بیشتری برای درک بهتر اینکه چگونه بربرین و زرشک ممکن است به درمان اسهال کمک کنند، مورد نیاز است.

بربرین ممکن است با کاهش زمان انتقال در روده از اسهال جلوگیری کند. بنابراین، خوردن زرشک غنی از بربرین ممکن است به درمان اسهال کمک کند. با این حال، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

زرشک

خوردن زرشک ممکن است به پیشگیری از سندرم متابولیک کمک کند، که مجموعه ای از عوامل خطر است که خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

به طور خاص، زرشک ممکن است در برابر چاقی و قند خون بالا، کلسترول، تری گلیسیرید و سطح فشار خون – که همه عوامل خطر برای این سندرم هستند – محافظت کند.

یک مطالعه 8 هفته ای روی 46 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که نوشیدن حدود 7 اونس (200 میلی لیتر) آب زرشک در روز به طور قابل توجهی فشار خون، تری گلیسیرید، کلسترول و قند خون را در مقایسه با دارونما کاهش می دهد.

علاوه بر بهبود عوامل خطر سندرم متابولیک، زرشک ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو در افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا هستند کمک کند.

استرس اکسیداتیو ناشی از آسیب سلولی زمینه ای است که توسط مولکول های واکنشی به نام رادیکال های آزاد ایجاد می شود.

داشتن استرس اکسیداتیو بیش از حد – و آنتی اکسیدان کافی برای مبارزه با آن – می تواند منجر به بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامتی شود.

یک مطالعه 6 هفته ای روی 106 فرد مبتلا به سندرم متابولیک نشان داد که مصرف 600 میلی گرم زرشک خشک در روز به طور قابل توجهی استرس اکسیداتیو را در مقایسه با دارونما کاهش می دهد.

بر اساس این نتایج، خوردن توت ها ممکن است به کاهش شانس ابتلا به عوامل خطر برای سندرم متابولیک و همچنین کاهش استرس اکسیداتیو مرتبط با آن کمک کند. با این وجود، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

نشان داده شده است که زرشک عوامل خطر ابتلا به سندرم متابولیک را بهبود می بخشد و استرس اکسیداتیو مرتبط با آن را کاهش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.